Teknoloji

Çin, Otomotiv Pazarını Nasıl Aniden Sarsmaya Başladı?

Dünyanın en büyük otomobil pazarı olarak konumlanan Çin’in Şanghay Otomobil Fuarı, geçen yıl COVID nedeniyle aradan bir yıl sonra, 18 Nisan 2023’te başladı. 27 Nisan’a kadar sürecek olan fuarda dünyanın dört bir yanından birçok otomobil devi orijinal araçlarını sergilemeye başladı.

Mercedes-Benz’den Volkswagen’e kadar birçok firma bu fuarda yer aldı. Ama en dikkate değer arabalar, Çinli markalara ye ait. Bu firmalar dikkat çekici özelliklere sahip araçlarını tanıtırken bu araçların bir kısmı kısa sürede binlerce sipariş almayı başardı. Bu durum aslında son yıllarda yeterince artan bir başarının sonucudur. Peki ne oldu da Çinli markalar son yıllarda bir anda bu kadar ilgi gören otomobiller üreterek başarılarını artırdı? Bu konuya bir göz atalım.

Çin, otomobil ihracatında dünyada ikinci sırada

Çin tarihinde ilk kez 2022’de üç milyondan fazla ihracatve Japonya’dan sonra dünyanın en büyük ikinci otomobil ihracatçısıDaha derine indiğimizde 2012’de ülke ihracatının 1 milyon olduğunu görüyoruz. 2021’de 2 milyon olacak. Bu da ülke ihracatının sadece iki yılda ne kadar büyüdüğünü gösteriyor.

Elektrikli otomobiller büyük rol oynuyor

Bunun arkasındaki nedenlere bir göz atalım. Muhtemelen en büyük etken elektrikli arabaların yaygınlaşması başlangıç. Bilindiği gibi hem tüketiciler hem de üreticiler çevre sorunları nedeniyle içten yanmalı motorları terk etmeye ve elektrikli araçlar gibi karbon nötr araçlara yönelmeye başladılar.

Nitekim bu durum, yüksek sayıda elektrikli araç üreticisine sahip olan Çin’i oldukça olumlu etkiledi. Yani elektrikli arabalar, Çin’in araba ihracatının büyük bir bölümünü oluşturuyor. Verilere göre 2022 yılında bu araçların sevkiyatı bir önceki yıla göre yüzde yüz. 120 artarak 600.000’e çıktı bindim Avrupa’dan gelen veriler de Çin şirketlerinin burada başarılı olduğunu ortaya koydu. Buna kıyasla Kıtadaki her on elektrikli araçtan biri Çinli bir şirkete ait.ilgili.

Elektrikli araçlara en güzel örnek olarak ülkemize gelmesi beklenen MESKEN üreticisi. BYD . Tesla’nın en büyük rakibi olan şirket, geçtiğimiz yıl dünyada en çok satan markalar arasında orta sıralarda yer almıştı. diğer taraftan Bu yılın ilk çeyreğinde 552 bin araç Satarak satışlarını bir önceki yıla göre %92,81 artırmıştı. Dev firma, her bütçeye uygun araçlarla Şanghay’da düzenlenen fuarda boy göstererek başarısını sürdürme kararlılığını bir kez daha gösterdi.

kendi pilleri ve çipleriBYD’nin başarısının ardındaki bir diğer sebep ise küresel çip krizi gibi zorluklar yaşaması. temel teknolojiler onunla baş edebilmek. Şirket yöneticilerinden Luo Hao, yıllar içinde yaptıkları yatırımlara dikkat çekerek, şunları söyledi: 20 yılı aşkın bir süredir yeni enerji endüstrisindeyiz. Bu süre zarfında piller, motorlar ve çipler dahil olmak üzere tüm endüstri zincirinin temel teknolojilerinde ustalaştık ve kendi teknik havuzumuzu oluşturduk.”ifadeler kullanır.

Öte yandan, tıpkı BYD gibi Chery, Changpan Xpeng, Denza, Li Auto ve çok daha fazlasından üreticiler başarılı elektrikli arabaları piyasaya sürerek de hızla yükseliyor. Örneğin, Denza’nın Şanghay Otomobil Fuarı’nda tanıttığı N7 modeli, sadece altı saat sonra 5.000’den fazla sipariş almayı başardı.

Daha yeterli ve özgün tasarımlar

Çinli markaların başarısının ve piyasayı sarsan araçların piyasaya sürülmesinin ardındaki diğer sebepler ise arabaların hem iç hem de dış özellikleri. Artık memleketten gelen her araç şık tasarım bunu görüyoruz. Ayrıca Çin markaları Diğer Japon veya Avrupalı ​​üreticilerin tasarımlarını kopyalamayı bırakın ve kendi tasarımlarına başlayın. geçmekayrıca büyük etki.

Yüksek teknolojili araçlar ve daha fazla inanç

Öte yandan otonom sistemlerden araç içi göstergelere kadar çağın ötesindeki teknolojiler şirketlerin araçlarına entegre ediliyor. BYD’nin fuarda sergilediği harika otomobil YangWang U9, şirketin yeni gelişmiş süspansiyon teknolojisi sayesinde sadece dans etmekle kalmıyor, aynı zamanda kendi kendine zıplayabiliyordu.

Arabaların güvenliği de çok yüksek seviyelere ulaştı ve insanlar artık ” Çin malı kalitesiz”aklını kaybetmiştir. Euro NCAP testleri, ülkede üretilen otomobiller son yıllarda yüksek puanlar aldı ve dünyanın en sadık araçları ortaya çıkmaya başladı gösterdi. Bu, Avrupa gibi pazarlarda kalite ve güvenlik konusunda endişe duyan müşterilerin güvenini kazanmakyardımcı oldu

Ve daha ucuz olmaları gelenekseldir

Bu belki de en değerli faktörlerden biridir. Çin’de üretilen araçlar rakiplerine göre çok daha ucuz olabilir. Bunun sebebi ise ucuz işçilik gibi sebeplerden dolayı araçların memlekette olmasıdır. düşük maliyetlerle üretilebilir. Yani bu kadar yüksek kalite özelliklerine sahip “premium” olarak sınıflandırılabilecek araçlar düşük fiyatlara çıkabilmektedir. Örneğin BYD’nin 605 kilometrelik menziliyle satış rekorları kıran modeli, dışarıdan lüks bir araç görünümünde. HAN EVİ30.000 dolardan başlayan oldukça iyi bir fiyata satılıyor.

Ek olarak, genellikle Çinli şirketlerden çok daha ucuz olan daha küçük modeller görüyoruz. Örneğin Çin’de en çok tercih edilen araçlardan biri olan ve bu yılın sonunda Türkiye’ye gelmesi beklenen Chery’nin EQ1’i sadece 10.500 dolarlık bir fiyata sahipti. Öte yandan BYD, geçtiğimiz günlerde yeni şehir otomobili Seagull’u tanıtmıştı. 305 km menzil ile gelen bu küçük araç, £7730Ultra ucuz bir fiyata giriş yaptı.

Sonuç olarak Çinli markaların hem kaliteli hem de uygun fiyatlı araçlar ürettikleri için bu başarıyı yakaladıklarını görebiliyoruz. Önümüzdeki yıllarda tüm otomobil pazarına hakim olacak seviyeye gelmeleri kuvvetle muhtemeldir.

habercayeli.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu