Ekonomi

Beyaz eşya üretimi ve ihracatı ilk altı ayda daraldı

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), düzenlediği basın toplantısında bölümün 2023 yılının ilk 6 aylık sonuçlarını değerlendirdi.

Dernekten yapılan yazılı açıklamada, ithalatçı ve üretici firmalardan oluşan yerli ve yabancı üye firmalar (Arçelik, BSH, Dyson, Electrolux, Haier Europe, Miele, SEB, Silverline ve Vestel), beyaz eşya ve küçük konutun yüzde 90’ını oluşturuyor. Türkiye beyaz eşya şubesi. Temsil eden TÜRKBESD tarafından paylaşılan bilgilere göre; 2023 yılının ilk yarısında 6 ana işin yurt içi satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18 arttı.

TÜRKBESD üyesi firmaların ihracatları bu dönemde yüzde 13 azaldı.

TÜRKBESD Lideri Gökhan Sığın, “Beyaz Eşya, 33 milyon adetlik üretim ve 26 milyon adetlik ihracat performansımızla, sadece üretim ve satış ağıyla değil, iletişim halinde olduğu diğer tüm üretim ve hizmet departmanlarıyla geniş bir ekosistem oluşturarak ekonomimizin büyümesinde itici güç konumunda.

TÜRKBESD Lideri Gökhan Sığın, “33 milyon adetlik üretim ve 26 milyon adetlik ihracat performansımızla Beyaz Eşya sektörü, sadece üretim ve satış ağıyla değil, aynı zamanda geniş bir ekosistem oluşturarak ekonomimizin büyümesinde itici güç konumundadır. aynı zamanda temas halinde olduğu diğer tüm üretim ve hizmet sektörleri ile de. Üretim seviyemizi %2 küçülme ile geçen yılla hemen hemen aynı seviyede tutmayı başardık.

Sığın, TÜRKBESD üyesi firmaların ihracat ve yurt içi satışlardan oluşan toplam satışlarının yılın ilk 6 ayında yüzde 6 azaldığına dikkat çekti.

balcovahaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu